ازدواج با دوست دختر چه معایب و مزایایی دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسیاری از مردان هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج با دوست دختر خود دچار شک و تردید می‌شوند. برای مثال ممکن است از ازدواج بترسند، از انتخاب خود مطمئن نباشید یا نگران باشند که پس از ازدواج رابطه عاشقانه‌شان از بین برود. اما گاهی این ترس‌ها بی‌مورد نیست، چرا که رابطه دوستی با رابطه زن و شوهر تفاوت زیادی دارد و باید قبل ازدواج ببینید که همسر آینده‌تان در نقش خانم خانه چگونه خواهد بود. متخصصان با انجام مصاحبه و تست‌های روانشناسی میزان موفقیت ازدواج را می‌سنجند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

منبع : ازدواج با دوست دختر چه معایب و مزایایی دارد

ازدواج با دوست دختر | تصمیم درست یا غلط

بسیاری از مردان قبل از اینکه به طور قطعی تصمیم بگیرند با دوست دخترشان ازدواج کنند دچار شک و تردیدهای مختلفی می‌شوند و مشغولیت ذهنی زیادی تجربه می‌کنند. این مشغولیت ذهنی می‌تواند کیفیت روابط را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز تعارض شود. اگر تصمیم دارید با دوست دختر خود ازدواج کنید اما در این باره مطمئن نیستید، در نظر گرفتن موارد زیر به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید : دوستی های قبل ازدواج

1- سعی کنید پیش از هرچیز به خودشناسی برسید

قبل از اینکه ببینید کسی که انتخاب کرده‌اید برای ازدواج مناسب است یا نه، باید به شناخت کافی از خودتان برسید. در نتیجه پیش از هرچیز از خود بپرسید که در زندگی به دنبال چه چیزهایی هستید و ملاک‌ها و معیارهای‌تان برای انتخاب همسر آینده چه چیزهایی هستند. جواب دادن به این پرسش‌ها پیش نیازهای اصلی هستند که قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج با دوست دخترتان باید به آن‌ها فکر کنید.

2- قبل ازدواج با دوست دختر اجزای عشق سالم در رابطه‌تان بررسی کنید

برای اینکه بدانید در یک رابطه سالم قرار دارید یا نه، باید در کنار احساس اشتیاق و میل جنسی نسبت به شریک عاطفی‌تان دو عنصر اساسی دیگر نیز میانتان وجود داشته باشد. این دو عنصر صمیمیت و تعهد را شامل می‌شوند. صمیمیت به این معناست که بتوانید همانند دو دوست در کنار یکدیگر قرار بگیرید و زمان‌های مشترکی را در کنار هم بگذارنید. تعهد به معنای مسئولیت‌پذیری در رابطه و پایبندی به آن است. کم رنگ بودن هریک از سه عنصر صمیمیت، تعهد و میل جنسی می‌تواند به آینده رابطه شما در طولانی مدت آسیب برساند.

3- از تصمیم گیری هیجانی بپرهیزید

بررسی‌ها نشان می‌دهند که قدرت تصمیم‌گیری و قضاوت انسان تحت تاثیر هیجانات به میزان بسیاری کاهش می‌یابد. در نتیجه زمانی که از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار گرفته‌اید نباید فورا برای یک تصمیم گیری مهم اقدام کنید. سعی کنید محتاطانه‌تر عمل کرده و پیش از اینکه تصمیم قطعی بگیرید کمی به خودتان زمان بدهید.

4- به یک شناخت همه جانبه از یکدیگر برسید

برخی افراد فکر می‌کنند رابطه با جنس مخالف پیش از ازدواج به آن‌ها کمک می‌کند تا همدیگر را بهتر بشناسند. این در حالیست که تجارب بالینی نشان می‌دهند که بسیاری از زوج‌هایی که قبل ازدواج با یکدیگر دوست بوده‌اند هم درک و شناخت دقیقی از یکدیگر ندارند و پس از شروع زندگی مشترک تازه با بسیاری از حقایق شخصیتی روبه‌رو می‌شوند. مراجعه به یک روانشناس و گرفتن خدمات مشاوره پیش از ازدواج از جمله راه‌های موثر برای درک و شناخت عمیق‌تر از یکدیگر است تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. برای اشنایی با بایدها و نبایدهای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

5- نقش خانواده ها را نادیده نگیرید

برخی افراد هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج فقط خود و شریک عاطفی شان را در نظر می‌گیرند، این در حالی است که فرهنگ خانواده‌ها و تشابه آن‌ها از نظر جایگاه اجتماعی یا اقتصادی یکی از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده در رضایت زناشویی و تجربه یک ازدواج موفق است. در نتیجه اگر ارتباط با دوست دخترتان برایتان جدی است باید پیش از تصمیم گیری قطعی برای ازدواج با خانواده‌های یکدیگر آشنا شوید.

تصمیم نهایی درباره ازدواج با دوست دختر

برای تصمیم گیری در زمینه ازدواج با دوست دخترتان باید شرایط را به دقت بررسی کنید. داشتن یک رابطه عاطفی و علاقه صرفا برای شروع یک زندگی مشترک کافی نیست. مراجعه به یک روانشناس، انجام تست‌های شخصیت شناسی، آشنایی با خانواده‌ها و مهم‌تر از همه اقدام در زمینه خودشناسی از جمله مهم‌ترین کارهایی هستند که باید در این هنگام انجام دهید. از همین رو مراجعه به یک مرکز مشاوره معتبر و کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی به شما کمک می‌کنند تا در تصمیم گیری عملکرد بهتری داشته باشید و بی گدار به آب نزنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا افرادی که در رابطه دوستی هستند هم برای شناخت هم به جلسات مشاوره نیاز دارند؟

بله، بسیاری از جنبه های شخصیتی و رفتاری زوجین در روابط قبل از ازدواج پنهان می ماند. مراجعه به روانشناس به شما کمک می کند تا تا بتوانید در این زمینه ها به شناخت و آگاهی بیشتری برسید.

 





:: برچسب‌ها: ازدواج با دوست دختر چه معایب و مزایایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: